fbpx
← Back

Vores officerskampagne blev kÄret som en af Ärets mest effektive

Det er aldrig sket fÞr, at de Þverste chefer i Forsvarsministeriets Personalestyrelse har inviteret medarbejdere pÄ portvin og kransekage. Men det gjorde de, da resultaterne af rekrutteringskampagnen rullede ind.

Forsvarets egen mĂ„lgruppeanalyse, baseret pĂ„ undersĂžgelser fra COWI og Epinion, konkluderede, at ”selv med ihĂŠrdig indsats” ville det blive meget vanskeligt at tiltrĂŠkke mere end 120 ansĂžgere – dvs. godt halvdelen af det nĂždvendige produktionsmĂ„l. Den nye mĂ„lgruppe af unge akademikere kunne slet ikke se sig selv i Forsvaret. For dem var Forsvaret lig med hĂ„rd fysisk trĂŠning og kĂŠft, trit og retning – noget nĂŠr det modsatte af det akademiske miljĂž.
opslagstavle-forsvaret-tavle

Den afgĂžrende indsigt bag kampagnen var, at vi kunne nĂ„ den nye mĂ„lgruppe gennem en samtale om ledelse – et emne, der i hĂžj grad interesserede dem, og som Forsvaret ved en masse om. I modsĂŠtning til, hvad mange tror, er ledelse i Forsvaret en human disciplin med nuancerede refleksioner. Forsvaret har meget at tilbyde unge, ambitiĂžse mennesker, der drĂžmmer om at blive morgendagens ledere.

Resultaterne gav genlyd i hele Forsvaret: Der kom 293 kvalificerede ansÞgere til de nye officersuddannelser. Det overgik langt forventningerne om hÞjest 120 ansÞgere og lÄ solidt over det ambitiÞse mÄl pÄ 220 kvalificerede ansÞgere. Derudover blev Forsvarets image lÞftet: FÞr kampagnen mente 36 %, at Forsvaret var en akademisk uddannelsesinstitution, efter kampagnen gjaldt det 49 %. Og hele 58 % sÄ Forsvaret som en god uddannelsesinstitution, fÞr var tallet 48 %.

Udover at nÄ mÄlsÊtningen og har et solidt til opfÞlgningen, der lÞber af stablen i starten af det nye Är, fik vores kampagne bÄde International og national anerkendelse i form af en ECHO Award i Boston og seneste en Advertisning Effectiveness Award, lÊs juryens bedÞmmelse her

Omtale i pressen

Berlingske: Overraskende mange vil vĂŠre officer
BĂžrsen: Kampagne uden krudt og kugler