Lommer faldt for Ogilvy-pigerne
De to vindere er Signe Zacher Carlsen og Sarah Carlson, og kreativ direktĂžr Ole Rydal er stolt – men ikke overrasket.
âDet er to meget reflekterende tekstforfattere, som har en nysgerrighed, der er meget smittende. Der er bĂ„de faglig substans og kreativitet i deres projekter, og det er jo netop det, vi som branche skal fremelskeâ.
En hyldest til kvinder
Sarah Carlson, tekstforfatter hos OgilvyOne, har fĂ„et tildelt legatet for sit projekt âMere dame i reklame.â Hun planlĂŠgger at arrangere en prisuddeling for kvindelige reklame – og marketingfolk, som skal involvere branchen i en debat om kvindelig kreativitet og kommunikation til kvindelige forbrugere.
âDet er en besnĂŠrende tanke, at der er uendelig hĂžjt til loftet i reklamebranchen, men faktum er, at den stadig kan vĂŠre lidt af en ‘old boys clubâ, hvor mĂŠndene lĂžber med meget af taletidenâ, siger Sarah Carlson. âDet tror jeg heldigvis, vi er mange, som gerne vil debattere. Derfor hĂ„ber jeg, at jeg kan samle en masse dygtige mĂŠnd og kvinder i branchen, som vil vĂŠre med til at sĂŠtte kvinder pĂ„ agendaenâ.
Demokratisk reklame
Den anden vinder fra OgilvyOne er Signe Zacher Carlsen med projektet ‘Demokratisk Reklameâ. âMange mener, at de digitale medier og teknologiske muligheder har startet en revolution i branchen. Mit projekt peger pĂ„, at den egentlige revolution ikke handler sĂ„ meget om medier, som om det magtskifte, de har bidraget til. Forbrugerne har magten, og det ĂŠndrer prĂŠmissen for markedsfĂžring. Jeg har kaldt tendensen “demokratisk reklameâ og peger pĂ„ tre tendenser, som jeg mener kendetegner det nye paradigme, nemlig generĂžsitet, dialog og autenticitet”.
Kontakt:
OgilvyOne
Sarah Carlson
Tekstforfatter
[email protected]
Tel: 28 88 53 34
OgilvyOne
Tekstforfatter
Signe Zacher Carlsen
[email protected]
Tel: 26 79 33 12