fbpx
← Back

Er dit brand en helt? Det afhÌnger af, om det gør en forskel for kunderne.

I dag synes hovedparten af forbrugere, at de fleste brands er irrelevante. De krÌver brands med personlighed, Ìgthed, og som handler derefter. Sü hvordan kan du sikre, at netop dit kan gøre en forskel i kundernes liv? Det spørgsmül behandler marketingeksperter fra Ogilvy i et af vores seneste Red Papers, Brands That Do: Building Behavior Brands.

I bogen kommer vi godt omkring fÌnomenet Brand Behavior, som har füet fornyet relevans i en tid, hvor forbrugeren har magten. Ny research viser nemlig, at hvad dit brand gør, har langt større indflydelse pü kundernes engagement i dit brand, end den vare eller service du sÌlger.

Det er en barsk virkelighed. Men den skaber også helt nye muligheder for stærk brand positionering og differentiering. Og baner ikke mindst vej for en radikal gentænkning af CMO’ens rolle – fra virksomhedens marketingstrateg til den katalysator, der skal overbevise resten af direktionsgangen om, at den klassiske ”salgsagenda” skal erstattes med handling.

God lĂŚselyst!