Udfordring

Telia var det første selskab i Danmark til at lancere 4G, og på det tidspunkt kendte folk ikke til produktets mange muligheder – som fx den hurtige hastighed eller at 4G er et reelt alternativ til det faste bredbånd derhjemme. Vi fik til opgave at øge kendskabet til produktet og mulighederne.

computer

Telia_case_4G_Ikoner

Landingpage og ikoner

Indsigt

Vi lytter mere til venner, bekendte og sågar fremmede – end til virksomheder. Hvad andre siger, er altid det rigtige.

Telia_case_4G_Mails

E-mail og DM udsendelser

Løsning

Telia rekrutterede 192 4G surfere – én fra hver by med dækning – som alle fik stillet 4G-udstyr til rådighed mod at dele deres oplevelser og erfaringer med 4G i en blog. Indlæggene var ucensurerede af Telia, men til gengæld kunne Telia bruge oplevelserne i sin egen markedsføring – bl.a. i e-mails til eksisterende og potentielle kunder. På den måde fik de mulighed for at læse troværdige historier om 4G fra rigtige forbrugere, som de havde tillid til.

Telia_case_4G_Blogindlæg

Blogindlæg på kampagnesitet
Telia_case_4G_FacebookPosts

Facebook posts

Resultat

Efter 462 blogindlæg, 26.676 besøg på bloggen og 298.774 Facebook impressions var kendskabet steget med hele 75 %.

Få mere information om vores arbejde for Telia.
Download casen