Opgave

Mejeriforeningen ønskede en kendskabskampagne for Dansk Mælk mærket, for at minde de danske forbrugere om at vælge dansk, når de handler mejeriprodukter.

mejeriforeningen-case-mælkipap-annoncer

Annoncer og outdoor med grafisk univers, som emmer
af nostalgi, kvalitet og klassisk plakatkunst.

Indsigt

Forbrugeranalyser viste, at 81 % af danskerne foretrækker danske mejeriprodukter. De er også overbeviste om, at danske mejeriprodukter er af høj kvalitet, og at vores landbrug er forgangsland, når det gælder miljø og dyrevelfærd. Udfordringen er blot, at danskerne stadig tager for givet, at mælken på hylden er dansk. Derfor skal vi have danskerne til aktivt at gå efter den danske mælk, når de handler.

mejeriforeningen-case-mælkipap-social

Vi engagerede målgruppen med nyttige fun-facts omkring
dansk mælk på de sociale medier

 

Løsning

Vi udviklede en ny kommunikationsplatform, hvor vi skærer Dansk Mælk ud i pap. Her minder vi danskerne om alt det gode ved den danske mælk, og hvordan de kan genkende den. Det gør vi med et grafisk univers, som emmer af nostalgi, kvalitet og kærlighed – eksekveret i gadebilledet, på TV, digitalt og socialt.

Resultat

Kampagneindsatsen for Dansk Mælk løber over en 3-årig periode. Allerede efter første kampagneperiode fik budskabet høj gennemslagskraft, og vi fik øget kendskabet til Dansk Mælk-mærket fra 24 % til 33 %.

Få mere information om vores arbejde for Mejeriforeningen.
Download casen