Udfordring

Servermarkedet er svært at gennemskue. Alle tilbyder produkter, der er større, hurtigere, mere fleksible og ikke mindst billigere. På prisen kan IBM ikke være med. Deres servere er dyrere. Så vi skulle finde et stærkt USP, der kunne sætte prisen i perspektiv.

Tumlinge-server

Tumlinge-server

Indsigt

For en IT-ansvarlig er en god dag en dag uden brok og nedbrud, fordi serveren er gået ned. Og hvis der er noget, IBM-servere kan konkurrere på, så er det oppetid. Faktisk har en IBM-server en oppetid på over 99,5 %, hvilket gør den til et billigt køb på den lange bane.

ibm-case-tumlingen-directmail

Direct mail

ibm-case-tumlingen-mails

E-mails til base

Løsning

For at illustrere en IBM-servers imponerende driftssikkerhed valgte vi, at designe den som en tumling – den lille gadget, som automatisk rejser sig op, når du vælter den. Denne blev gjort til omdrejningspunkt for en digital kampagne og et onlinespil, der aktiverede og bearbejdede en skeptisk målgruppe.

IBM_Tumlingen-Casen_28

Kampagnesite
Loading the player…

Gameplay

Resultat

Salget til målgruppen af mindre og mellemstore virksomheder steg med 19 % i kampagneperioden og leverede en ROI på 27 x kampagneinvesteringen.

Få mere information om vores arbejde for IBM.
Download casen