Udfordring

Vi skulle rekruttere kvalificerede ansøgere til Forsvarets tre specialstyrker: Uddannelsen til Jægersoldat, Frømandskorpset og Siriuspatruljen. Udfordringen er blot, at under 1 % af en årgang er kvalificeret. Dertil kommer, at den hårde optagelsesprøve tiltrækker mange useriøse ansøgere, som bare vil teste sig selv.

Loading the player…
Loading the player…
Loading the player…

Online film

Indsigt

For at komme ind på Forsvarets eliteuddannelser, skal du være helt speciel. Og alle kender en, de synes, er helt speciel.

forsvaret-case-elitestyrkerne-social

Film delt på sociale medier

Løsning

Vi valgte at slå på eksklusiviteten og benyttede Spotify-annoncering og sociale medier til at få befolkningen til at hjælpe Forsvaret med at finde de få egnede. På Facebook kunne de se en film, der introducerede uddannelserne, og tagge de venner, som de vurderede var kvalificerede. Et kreativt og uhyre taktisk greb, som aktiverede en bred målgruppe, skabte en erkendelse af eliteuddannelsernes høje niveau og satte Forsvaret på agendaen blandt de få egnede.

Kampagnesite

Resultat

Tilgangen skabte højt engagement og sikrede, at vi fik kommunikeret vores budskab bredt – både internt og eksternt. Via likes, kommentarer og delinger af vores content på sociale medier, opnåede vi et organisk reach på 95.776 personer. Det banede vej for e-maildialog med de ønskede kandidater og sikrede, at Forsvaret fik det ønskede antal kvalificerede og seriøse ansøgere til hver af eliteuddannelserne.

Få mere information om vores arbejde for Forsvaret.
Download casen