Opgave

For at holde det høje rekrutteringsniveau fra lanceringen af NejTak+, skulle vi finde en ny vinkel på servicen, der kunne skabe fornyet interesse for ordningen.

fk-case-miljøkampagnen-annoncer

Annoncer i ugeblade og aviser

Indsigt

Mange reklamer ender direkte i skraldespanden, og det har de fleste af os det skidt med. Samtidig viser undersøgelser, at de fleste gerne vil gøre noget godt for miljøet, når bare barrieren er lav nok.

fk-case-miljøkampagnen-flyers

Husstandsomdelte indstik

Løsning

Vi udviklede en kampagne, hvor vi råt for usødet konfronterede forbrugerne med det store papirspild, vi alle bidrager til, når vi smider reklamer ud uge efter uge. Løsningen på problemet var naturligvis NejTak+. For når du selv vælger dine reklamer, vælger du også nogle fra – og sparer dermed miljøet for alle de reklamer, du alligevel bare smider ud.

Loading the player…
TVC

fk-case-miljøkampagnen-laptop

Landing page

fk-case-miljøkampagnen-socialbanner

SoMe & Bannere

Resultat

Vores miljøkampagne genererede ca. 170.000 nye tilmeldinger til NejTak+.

Få mere information om vores arbejde for FK.
Download casen