Opgave

Vi skulle udvikle et stærkt kommunikationsunivers, der kunne revitalisere Fernet Branca og gøre det appellerende for en yngre målgruppe.

Loading the player…
fernet-case-lifeisbitter-annoncer

Eksempler på annoncer som på en humoristisk måde kommenterer
på den mediespecifikke kontekst og målgruppe.

Indsigt

Fernet Brancas smag er voksen og opfattes som en ægte manddomsprøve blandt de unge. Den beviser kort sagt, at ikke alt i livet er en dans på roser.

fernet-case-lifeisbitter-outdoor1
fernet-case-lifeisbitter-outdoor2
fernet-case-lifeisbitter-outdoor3

Outdoor som på humoristisk vis kommenterer på mediekonteksten

Løsning

Vi udviklede et enkelt og æstetisk koncept, som står ud fra mængden, og som skaber en klar profil for Fernet Branca. Løsningen fungerer på tværs af kanaler, og det tekstbårne univers gør det muligt – enkelt og hurtigt – at udkomme med stærke kontekstuelle budskaber i bybilledet, i biografen og i cafelivet.

Loading the player…

Kampagnefilm

Resultat

Kommunikationens ironi har fanget den yngre målgruppe og gjort Fernet Branca til det festlige indslag på byturen. Vores arbejde for Fernet Branca har igennem årene vundet flere kreative priser, herunder Creative Circle Award og Cannes Lions i 2015.

Få mere information om vores arbejde for Fernet Branca.
Download casen