Opgave

Som medlem af DSB Plus har du adgang til et skiftende udvalg af services, fordele og tilbud, som er relevante for din rejse – eller som giver dig anledning til at rejse. Vi skulle udvikle en kampagne, der kunne løfte kendskabet til programmets muligheder og dermed den oplevede værdi ved at være medlem.

dsb-case-kendskabskampagne-kopper

Indsigt

Hvis du præsenteres for et hav af tilbud på én gang, er det svært at forholde sig til værdien af hvert enkelt af dem. Præsenteres du derimod for to tilbud og bliver bedt om at vælge, kommer du uundgåeligt til at reflektere over dem såvel som dine præferencer.

dsb-kendskabskampagne-mobil
E-mail

Løsning

Vi udviklede en digital ”surveytainment” kampagne, hvor vi sammenstillede et hav af fordele og tilbud og bad medlemmerne fortælle, hvad de var mest til. Kaffe eller kakao? Tivoli eller Det Kongelige Teater? Danmark eller det store udland? Et uhyre simpelt kneb, som på taktisk vis engagerede medlemmerne i deres fordele og rabatmuligheder.

dsb-case-kendskabskampagne-kaffethekakao

Tag din DSB Plus puls
test-picture
computer
Kampagnesite

Resultat

Med kampagnen fik vi aktiveret medlemmernes brug af tilbud, fordele og rabatter. Bl.a. så vi en 16,7 % stigning i køb af varer med medlemsrabat i DSB 7-Eleven, og vi fordoblede antallet af besøgende på dsbplus.dk. Derudover fik vi beriget vores viden om kunderne og indsamlet sms-permissions på 51 % af de deltagende, vi endnu manglede permission på.

Få mere information om vores arbejde for DSB.
Download casen