Opgave

Hos DSB og Ogilvy ville vi gerne undersøge, om vi kunne aktivere DSB Plus-medlemmerne ved at give dem et ekstra godt tilbud i 7-Eleven på stationen. Desuden ville vi gerne blive klogere på, hvor, hvornår og hvilke af kunderne som ville benytte sig af tilbuddene og dermed styrke vores datagrundlag forud for fremtidige kampagner.

dsb-case-7eleven-magnum

screenbesked
computer
Tilbud på sms

Tese

Hvis et godt tilbud kommer på det rette tidspunkt og er nemt at indløse, vil værdien af tilbuddet opleves større og effekten være mere markant.

dsb-case-7eleven-emails
Tilbud på e-mail

Løsning

Vi udviklede et testforløb sammen med 7-Eleven, hvor vi gav medlemmerne mulighed for at indløse en QR-kode og købe kaffe, et kyllingespyd eller en Magnum is med rabat. Tilbuddene blev timet, så medlemmerne fik dem på det helt rette tidspunkt – fx 50 % på kaffe mandag morgen. Desuden udviklede vi en analysemetode, som kombinerede data fra flere kilder, til at måle kampagnens effektivitet.

dsb-case-7eleven-løsning

Resultat

Tilbuddene leverede imponerende konverteringsrater og viste, at mobilen er en særdeles effektiv marketingkanal – især over for frekvente rejsende. Flere tusinde medlemmer lagde vejen forbi 7-Eleven butikkerne på stationen i kampagneperioden, og sammenlignet med e-mail genererede SMS 5 x højere respons. Derudover viste vores analyse, at en fremtidig eksekvering af tilsvarende kampagner over for hele medlemsbasen, kan levere en ROMI på op til 27,5.

Få mere information om vores arbejde for DSB.
Download casen