Udfordring

I kategorien for sportsvand – lemon/lime-segmentet, som det hedder – var og er Carlsberg den lille, udfordreren. Brandet havde mistet værdi og det kunne ses på salget. Ogilvy havde udviklet en strategi og kommunikationplatform under payoff’et #TroPåDet. Nu skulle flasken udstråle samme selvtillid og vinderattitude.

fodboldstøvler

Indsigt

Boksere og store stjerner har altid vidst det: “Hvis du ligner en vinder, når du går på banen, er der større chance for, at du også forlader banen som vinder”. Det nye design lugter mindst muligt af dansk sportsvand og mest muligt af internationalt sportsbrand.

Carlsberg Sport

Både dåsen og selve flasken blev redesignet. Flaskens nye form og
”grip” understreger tilhørsforholdet til sportsverdenen.

Løsning

Et design, der udstråler enkelthed, råstyrke og vindermentalitet. Tegnet skarpt i sort og hvidt med et markant S i en aggressiv neongrøn-farve, der signalerer moderne sportsbrand. Dåserne blev cool og sorte med enkelte grønne indslag, mens flaskerne fik et nyt grip, som man også finder på sportsverdenens drikkedunke.

VIdeo

Den redesignede flaske blev lanceret som led i
den nye #TroPåDet kampagneplatform.

Pierre Emile drikker

Flasken er designet til bevægelse og selve logoet er derfor vandret,
når der drikkes af flasken.

Carlsberg Sport Tøj

S’et, der minder om nummeret på en fodboldtrøje, bliver brugt
som blikfang på forskelligt merchandise.
Carlsberg SPORT 6x33cl

Resultat

Det nye design havde massiv gennemslagskraft og allerede få måneder efter lancering, var salget steget med intet mindre end 35%. Men Carlsberg Sport var jo også gået på banen for at vinde.

Få mere information om vores arbejde for Carlsberg Sport.