Brændende fodbolde, en ny sportsstjerne og et budskab om at “Tro På Det” var blot nogle af ingredienserne, der var med til at give Carlsberg Sport en helt ny identitet – og selvsikkerhed.

Udfordring

I kategorien for sportsvand – lemon/lime-segmentet, som det hedder – var og er Carlsberg den lille, udfordreren. Brandet havde mistet værdi og det kunne ses på salget. Carlsberg Sport har en mangeårig involvering i dansk fodbold, både som sponsor af en række af landets største superligaklubber (FCK, Brøndby, O.B. m.fl.) og som involveret i dansk ungdomsfodbold. Det ønskede Carlsberg at aktivere. Umiddelbart var det svært at se, hvilken rolle mærket skulle spille i et marked, der er domineret af ikke mindst Faxe Kondi.

#tropådet

Indsigt

I Danmark har vi altid sagt “Det handler ikke om at vinde, men om at være med”. Men nutidens unge vil mere end at spille for hyggens og morskabens skyld. De vil frem i verden. Og Jante og de fodformede konventioner skal ikke stå i vejen for deres drømme og ambitioner.

Loading the player…

Løsning

Vi besluttede os for at lade andre om at være til hyggebold, tant og fjas og tog i stedet udgangspunkt i den måde, som internationale sportsbrands taler og agerer på. Carlsberg Sport skal være brandet for dem, der tager sig selv, deres talent og deres sport alvorligt. Med det nye payoff #TroPåDet blev Carlsberg Sport genfødt som brandet for dem, der ikke er flove over at have ambitioner.

Hvis du er bange for at tabe, kan du aldrig vindeDu har ikke en chance. Du tar' denJo hårdere modstand, des sødere sejr.Vi spiller for at vinde. End of story.Hvem siger det ikke handler om at vinde?

Resultat

En helt ny og mere rå identitet. Enkelt, autentisk og tegnet skarpt i sort og hvidt. Platformen blev bragt til live i alle touch points fra emballagedesign, over sociale medier, tøj og til film. Og resultatet udeblev ikke. I løbet af få måneder blev den før nedrykningstruede sodavand pludselig kategoriens absolutte højdespringer.

Få mere information om vores arbejde for Carlsberg Sport.