Opgave

Arla ønskede at introducere Baby&Me – en ny økologisk modermælkserstatning og tilskudsblanding.

Case-Arla_Baby&Me_products

Udfordring

I første omgang skulle produktserien lanceres på det danske og finske marked, hvor det ikke er lovligt at kommunikere direkte til spædbørnsmødre i barnets første 6 mdr.

Indsigt

Gravide og nybagte mødre oplever et stort pres fra både sig selv og deres omgivelser. I deres stræben efter at være den perfekte mor, søger de klar besked om, hvad de bør gøre og ikke bør gøre. Derfor lytter de gerne til gode råd fra andre mødre og det sundhedspersonale, som de er i regelmæssig kontakt med.

 

case_arla_babyme_annoncer_
Annoncer fra fagbladet Sundhedsplejersken

Løsning

For at lancere produktet udviklede vi et informationskit til sundhedsplejersker på de danske fødecentre, som bl.a. indeholdt en vareprøve og brochurer om kost og ernæring til spædbørn – én henvendt til det sundhedsfaglige personale og én til mødrene. Det sikrede, at sundhedsplejerskerne blev klædt på til at tage snakken om modermælkserstatning og anbefale Arla Baby&Me, mens mødrene blev styrket til at træffe trygge og oplyste valg om deres børns ernæring. Derudover udviklede vi en content strategi, som dannede grundlag for dialog og engagement på tværs af platforme og kanaler – bl.a. et dedikeret website med rådgivning om børneernæring, en Facebook-side til dialog mellem mødre og et automatiseret CRM-program segmenteret efter barnets alder og udvikling.

Case-Arla_Baby&Me_material
Informationskit til sundhedsplejersker

Content udviklet på tværs af digitale platforme
Content udviklet på tværs af digitale platforme

Resultat

Med informationskittet, en klar content strategi og vores CRM-program sikrede vi, at Baby&Me fik en stærk entré på det danske og finske marked. Lanceringen blev desuden belønnet med Arlas Marketing Award for bedste produktlancering i 2014.

case_arla_babyme_tojdyr

Arla Baby&Me

Få mere information om vores arbejde for Arla Baby&Me.