Sådan skabte vi morgendagens karriereportal til Forsvarets uddannelses- og jobtilbud

 

Forsvaret skulle have nyt karrieresite. Et, der talte samme sprog som målgruppen, og som kunne øge konverteringen blandt uddannelses- og jobsøgende til Forsvaret.Først skulle strategi og koncept på plads, før vi kunne anbefale en ny og bedre CMS-platform. Næste skridt var at få de over 300 undersider på det gamle website kogt ned og forenklet, så brugerrejsen kunne forbedres. Sidste hånd på værket var en helt ny visuel linje med et lettere og mere visuelt båret design.Alt sammen for at gøre det nemt at finde rundt og blive klogere – og give Forsvaret en digital profil, der ville give flere brugere lyst til at søge en uddannelse eller et job hos dem.

forsvaret-case-forside

Forsvarets Karrieresite – Forside

Designet til få kliks

 

Med udgangspunkt i et indledende strategiarbejde sammen med Forsvarsministeriets Personalestyrelse, skabte vi et koncept, der gør det enkelt at danne sig et overblik over – og filtrere i – mere end 40 uddannelser og finde mulige karriereveje i Forsvaret. Formålet? At du hurtigt kan se, hvilke krav der stilles til dig og hvad både uddannelse og arbejdsliv byder på. Ved at opbygge siden med ’enkelthed’ som altoverskyggende nøgleord, gik vi fra over 300 sider til 139.

forsvaret-case-mockup

Forsvarets Karrieresite

Visuelt inspirerende

 

Udover at navigationen og brugerrejsen blev lettere, var det blevet tid til at opdatere designet. Valget faldt på et moderne og meget visuelt båret udtryk, der bringer dig tættere på oplevelsen af Forsvaret. Med brug af videomateriale og mange billeder inspirerer sitet til at gå på opdagelse i de forskellige karrierer. Designet understøtter navigationen, for eksempel med tre forskellige farver – et for hvert værn i Forsvaret – og brug af gradstegn, som vi kender fra uniformerne. Alt i alt en visuel linje, der både er tidsvarende og tilpas tidsløs.

forsvaret-case-mockup

Valg af ny platform

 

Vi udarbejdede en detaljeret kravspecifikation i samarbejde med Forsvaret, og foretog selektion og anbefaling af ny CMS-platform. En af hovedprioriteterne var brugervenlighed og en hurtig go-to-market-løsning, som ville gøre det simplere for Forsvaret selv at redigere indhold på sitet. Valget faldt på EpiServer Digital Experience Cloud, og vi bistod med indgåelse af aftale, og sammen med Kraftvaerk, den tekniske partner på opgaven, leverede vi en teknisk løsningsbeskrivelse, migrering samt back- og front-end udvikling.

Se karrieresite

Digitale leverancer:

Strategi
Projektstyring
UX og design
Content
Migrering og opsætning
Back- og front-end udvikling
Rådgiving inden for CMS-platforme
Har du lignende udfordringer og brug for vejledning eller assistance til dit website?