Marketing Technologist

Ogilvy skaber kommunikation som er værd at tale om! Det er kommunikation, som giver kunderne lyst til at engagere sig i virksomheders brand og deres produkter. Vi tror på, at aktiv dialog med virksomhedens kunder er med til at skabe afgørende resultater. Vi tror også på, at kommunikationen skal være en service for kunden og gøre det let at være kunde. Derfor udvikler vi kommunikation, som griber kunden, hvor kunden er, og bringer kunden derhen, hvor kunden har lyst. Vi gør dette ved at skabe involverende kommunikation, baseret på strategi, kreativitet og marketingteknologi.
Ogilvy arbejder med komplekse dialog- og digitale projekter for nogle af Danmarks største og mest interessante virksomheder. Fx arbejder vi med at fastholde kunderne hos en af danmarks største teleselskaber og så arbejder vi med CX og MarTech på tværs af vores kundeportefølje, hvor vi bygger strategi, kundeprogrammer, kundeportaler, websites og rådgiver om valg af system og teknologi samt tager ansvar for bl.a. datamodel og dataintegrationer.
Hos Ogilvy er der en uformel, afslappet kultur med plads til forskelligheder og med et fokus på at udforske og nyde udvikling af kommunikation til virksomheders kunder.
Vi er blandt de førende fullservicebureauer i Danmark og i verden. Vi er en del af netværket Ogilvy, som gentagne gange vinder betydelige priser for kreativitet og effektivitet.

Funktionen
En del af vores strategi indeholder en stærk digital ambition, hvor vi udvikler vores leverance inden for digitale og tekniske løsninger fra at være en del af en kreativ leverance til også at være en selvstændig disciplin.
Vi søger en person, som kan være med til at udforme vores tilgang og tage teten på at få det omsat til virkelighed.
Stort set alle leverancer hos Ogilvy indebærer en digital eller en teknisk løsning. Nogle af vores kunder har en tæt involvering med IT, andre kunder er det Marketing, som bærer den digitale leverance i gennem. Vi ønsker at tilbyde kunderne den tekniske og digitale rådgivning, som de har brug for. Vi hjælper med dataindsigten, udarbejder eller hjælper med datamodel og kan hjælpe med anbefale platformsvalg og vælger selv den marketingteknologi, som den rigtige løsning kræver. Mht platformsvalg så stiller vi os objektive ift kundens behov og kommer derfra med mulige løsninger til den problemstilling, som kunden ønsker at få løst.
Det kræver, at vi skal have indsigt i eksisterende løsninger, være fokuserede på den ønskede kundeoplevelse, og have fingeren på, hvilke MarTech muligheder der rører sig. Vi er en del af et omfattende netværk, hvor der er rigelig af information og erfaring at trække på, og det vil være naturligt at skabe en tæt relation til vores kolleger globalt.

Jobbet
Titel:
Marketing Technologist

Ansvar og samarbejde:
Du vil indgå i et mindre team med fokus på dialog og MarTech-løsninger og referere til Head of Dialogue & MarTech.
Du har både dit fokusområde på tværs af kunder og er en tæt del af Dialogue & MarTech teamet.
Indenfor dit eget område, sørger du for at Ogilvy leverer på de tekniske løsninger og de marketing automation eller webløsninger, som vi har sat op. Du har selv dialog med kunden og kommer løbende med forbedringsforslag der effektiviserer vores arbejde, og dermed skaber en billigere løsning for kunden. Du samarbejder tæt med kundeansvarlig, strateg, UX, analytiker, udvikler og samarbejdspartnere for hele tiden at udnytte de datamæssige og tekniske muligheder, der er i vores løsninger. Du arbejder tæt sammen med den digitale projektleder og execution-ansvarlige for at følge op på aktiviteterne.
På kreative løsninger er du en væsentlig sparringspartner for de kreative og strategerne, når det gælder at omsætte kreative ideer til konkrete løsninger. Eller omvendt, at udnytte tekniske muligheder i nye kreative løsninger.
Du er hel tæt på det daglige, så du har indsigt og kan hjælpe kunden og de kundeansvarlige med at løse konkrete opgaver og projekter, når der er behov. Du interesserer dig for kundens forretningsområde, og du får indblik i strategien og kan rådgive kunderne ud fra de forretningsstrategiske målsætninger.
I tillæg bidrager du til udviklingen sammen med Head of Dialogue & MarTech. Det er også jer der i samarbejde former og plejer partnersetuppet og deltager i såvel product updates og kundeevents

Arbejdsopgaver

  • Rådgivning af kunder om anvendelse af data og marketingteknologi, valg af platform, marketing automation og arkitektur for teknisk løsning ifm kreative opgaver. Herunder hjælp til udarbejdelse af teknisk kravspecifikation, beskrivelse af teknisk løsning og samarbejde med mulige samarbejdspartnere og udviklere omkring løsning.
  • Rådgivning af kunden omkring arkitektur af IT-løsninger indenfor marketing. Bistå kunden i udarbejdelse af kravspecifikation, udvælgelse og beslutningsgrundlag for valg af teknisk løsning
  • Sikre udvikling og optimering af kundens nuværende løsning multichannel
  • Samarbejde med strateg, analytiker og kundeansvarlig omkring udarbejdelse af datamodel og håndtering af data
  • Agere supervisor og superbruger på udvalgte CMS og automation systemer over for brugere enten hos kunden eller hos Ogilvy
  • Løbende at sikre sig en opdateret viden om udvalgte muligheder via data, systemer og teknologier og omsætte denne viden til salgsbare produkt services og løsninger
  • Altid være på udkig efter nye løsninger, der åbner nye muligheder eller forbedrer eksisterende løsninger samt videreformidler det til såvel kunder og kolleger som værdifuld og brugbar viden

Hvad har du?

  • Gerne min. 5-8 års erfaring fra bureau/konsulentsiden. Det behøver ikke at være et reklamebureau. Det kan være et digitalbureau, et teknisk hus eller fra en rådgiver/konsulentvirksomhed.
  • ITU eller andet IT-teknisk eller datateknisk uddannelse. Du kan også være selvlært.
  • Vi værner om vores kultur, så du er på den ene side en udpræget teamplayer og på den anden side, så tager du ansvar og sørger selv for at bolden bliver løbet i mål
  • Teknisk indsigt, du ved før os andre, hvad der rører sig, og du er ikke bange for at vælge en utraditionel løsning, hvis det tjener opgavens formål bedst.
  • Du har erfaring med marketing automation platforme og CMS som fx Agillic, Portrait, Adobe eller Responsys samt Salesforce, Sitecore og EPIserver eller lignende – og det er et plus, hvis du har opnået en certificering i en eller flere af disse
  • Interesse for/erfaring med alle typer digital marketing fra SEM/SEO, E-mails, regelstyring, Web/commerce, VR/AR, Apps, Chatbots, Machine learning etc.
  • Forståelse for datadrevet kommunikation og regelstyring på tværs af alle slags kanaler. Erfaring med eller forståelse for API, integrationer, visualisering, tagging og tracking vil være en fordel

Send din ansøgning og CV hurtigst muligt til: Jobs@ogilvy.dk