Medarbejderne: Dine bedste ambassadører

Ogilvy og Sociuu inviterede fredag den 23. juni til event om medarbejderambassadørskab.

Vi lagde ud med en gennemgang af, hvorfor medarbejdere burde spille en langt mere central rolle i virksomhedens kommunikationsstrategi, end de gør i dag. For eksempel er content fra medarbejdere hele otte gange mere troværdigt end content fra virksomheden selv. Vi så på forskellige muligheder for at bruge medarbejdere som ambassadører, og på hvilke niveauer medarbejderne kan aktiveres, lige fra dele-ambassadøren til den officielle brand-ambassadør.

Derefter tog Michael Fælling Sørensen fra Sociuu over og fortalte om, hvordan man nemt og gnidningsfrit kan komme i gang med at aktivere sine medarbejdere gennem den rette software. Publikum fik også imponerende tal fra det virkelige liv på, hvor meget medarbejderene kan spare på virksomhedens mediebudget.

Tak til de mere end 50 gæster, der mødte op og stillede nysgerrige spørgsmål på dagen.

Download materialer her

Læs mere

Skal Carsten virkelig være brandambassadør?
Kære CEO, har du noget på hjertet?