Forstå Creator-kulturen og de nye muligheder for dit brand


Den hastigt voksende Creator-kultur driver mange brands fremad på social for tiden. Den er drevet af YouTubere og bloggere, der passioneret og begejstret skaber engagerende content og bygger stærke fællesskaber på sociale medier.


Med Creator-kulturen er der opstået et nyt sæt spilleregler, som det kan være vigtigt og lærerigt for brands at forstå:


Passion trumps production. Autentisk passion er afgørende — endda vigtigere end en fejlfri produktion — for at gøre indtryk på sociale medier.

Community is king. Forstå den nye generation af fan-communities. Det er dem, der dikterer, om du får success som brand.

Engagement-driven, not hit-driven. Fan-communities kan man kan ikke “bare” kommunikere med —man må samarbejde med dem. Det kræver et højt niveau af engagement og mod til at slippe kontrollen.

Think small to be big. Takket være mangfoldigheden af cummunities er der plads til niche-forretningsområder, som til gengæld tiltrækker super-dedikerede fans.

Make universes, not content. Lad være med at spytte content ud i blinde. Sørg for, at det er del af en overordnet fortælling.

Revenue grows when it disappears. Ingen bryder sig om at blive udsat for salgsbudskaber. Fokuser på at skabe kreative oplevelser og fællesskaber i stedet.


Vil du vide mere om spillereglerne på social media og Creator-kulturen, så hør vores seneste podcast, “The Digital Social Contract”.