Tag testen: Er dit brand et Behavior Brand?


Et Behavior Brand er et brand, der ikke blot prædiker en forskel, men rent faktisk gør en forskel. Tag testen ved at svare “Ja” eller “Nej” til spørgsmålene nedenfor og find ud af, om det er på tide at se på dit brand med friske øjne – og måske gentænke den måde, du bygger dit brand på.


1. Er dine marketingplaner styrende for brandaktiviteterne på bekostning af at gøre noget i markedet? Bruger du mere tid på planlægning end på eksekvering?


2. Bruger du mere tid på traditionel research og på at holde øje med omsætning og andele end på at lytte til dine kunder og dykke ned i dit marked – og verden generelt – for at forstå den kontekst, dit brand lever og agerer i?


3. Bruger du mere tid på at udvikle budskabshierarkier end på at designe bruger- og brandoplevelser?


4. Har du kun andenhåndsviden om de forskellige medier og platforme, frem for førstehåndsviden om den brugeroplevelser, dit brand giver?


5. Lever dit brand på papiret i stedet for at levere oprigtig service, nytte og værdi til dine kunders liv?


6. Er dit brand i højere grad en business label end en oprigtig, sympatisk relation, man har lyst til at bruge en dag i selskab med?


7. Tracker du kun på dit brands traditionelle konkurrenter, eller holder du også øje med de disruptors, der er uden for dit brands kategori?


8. Præsenterer du dine kunder for meget iscenesatte historier om dit brand frem for give kunderne fuld transparans?


9. Er din marketingindsats i højere grad monoton end præget af karakteristiske handlinger – modige og differentierende handlinger der bringer dit brands holdninger til live?


10. Bruger du signifikant mere tid på, hvad dit brand skal sige, frem for de handlinger, dit brand kan gøre?


Har du krydset flere “Ja” af end “Nej”? Så kunne det måske være på tide, at se lidt nærmere på, hvordan du bygger dit brand. Du kan læse mere om, hvordan man skaber Behavior Brands i vores Red Paper om Brands That Do her. Eller du kan lytte til vores podcast The Pipe.