Tre spørgsmål, du skal stille dig selv, hvis dit brand skal have et ideal

”Mange af de brands, vi beundrer mest, er bygget ikke bare på store idéer, men på store idealer.”

Ogilvy_Pibe_668x403_v1

Om end, der naturligvis ligger arbejde bag at definere et brands ideal, formulerer vi det altid i en kort sætning, der fanger virksomhedens eller brandets syn på verden – eller på livet, eller det marked, det agerer i, i forhold til at løse op for en udfordring i målgruppens liv. Det giver brandet retning, både internt og eksternt, og kan endda være provokerende og udfordrende. Men vil altid være helt specifikt for brandet, og være relevant for målgruppen.

At definere sit ideal er ikke en garanti for vækst eller for fantastisk kommunikation. Men hvis det aktiveres rigtigt og med ønske om og vilje til at gøre en forskel, kan det være yderst brugbart.

Vi arbejder typisk med idealer, når:

– Virksomheden har brug for at få sit formål eller kernefortælling artikuleret

– Markedet mangler en thought leader, der kan sætte dagsordenen

– Brand eller virksomhed har brug for en stærkere kulturel forbindelse til omverden

 

Vi har defineret idealer for bl.a. Riberhus, Deloitte, Falck Travel Care, Clinics og Fire Services og Arla Baby&Me.

 

Hvis du og dit brand har lyst til en dybere introduktion til The big ideaL, og en snak om, hvordan dit brand kan få sat ord på holdning og sætte handling bag, så tag fat i
kontaktdirektør Ann-Louise Rosen på
ann-louise.rosen@ogilvy.com eller på 3030 2973.