Er dit brand en helt? Det afhænger af, om det gør en forskel for kunderne.

I dag synes hovedparten af forbrugere, at de fleste brands er irrelevante. De kræver brands med personlighed, ægthed, og som handler derefter. Så hvordan kan du sikre, at netop dit kan gøre en forskel i kundernes liv? Det spørgsmål behandler marketingeksperter fra Ogilvy i et af vores seneste Red Papers, Brands That Do: Building Behavior Brands.

I bogen kommer vi godt omkring fænomenet Brand Behavior, som har fået fornyet relevans i en tid, hvor forbrugeren har magten. Ny research viser nemlig, at hvad dit brand gør, har langt større indflydelse på kundernes engagement i dit brand, end den vare eller service du sælger.

Red_paper_grafik_01

Det er en barsk virkelighed. Men den skaber også helt nye muligheder for stærk brand positionering og differentiering. Og baner ikke mindst vej for en radikal gentænkning af CMO’ens rolle – fra virksomhedens marketingstrateg til den katalysator, der skal overbevise resten af direktionsgangen om, at den klassiske ”salgsagenda” skal erstattes med handling.

Brands That Do: Building Behavior Brands
kan downloades her

God læselyst!